dissabte, 16 de novembre del 2013

La Llei de Seguretat Ciutadana, “una mordassa per als que protesten” / La ley de Seguridad Ciudadana, "una mordaza para los que protestan"


Agents de l’UIP retiren a la força a un activista antidesnonaments / Agentes de la UIP retiran a la fuerza a un activista antidesahucios


El ministre d'Interior Jorge Fernández Díaz va anunciar aquest dimecres al Congrésdels Diputats que ja estava llest l'avantprojecte de la nova Llei de Seguretat Ciutadana, que en els propers dies passarà a la Cambra perquè sigui discutida pels parlamentaris. Ve a substituir l'anterior legislació, que data de 1992, l'anomenada Llei Corcuera, en referència al ministre socialista quela va impulsar. Amb aquesta nova legislació, el Partit Popular posa el punt de mira en la protesta ciutadana contra les polítiquesd'austeritat. Els escraches, manifestar-se sense autorització davant del Congrés dels Diputats o la crema de contenidors deixaran de ser considerats faltes per ser tipificats com a infracció, que podran ser lleus, greuso molt greus ique aniran acompanyades d'un enduriment de lessancions que estableix la reforma del Codi Penal.

Això suposa una nova volta de rosca i un blindatgea l'acció del Govern i la policia contra elsmoviments socials, una acció que el mateix Consell d'Europa ja condemnavarecentment. El passat mes d'octubre el comissari europeude Drets Humans, NilsMuiznieks, va cridar l'atenció al Govern de Rajoy després de constatar que les autoritats recorren a un "ús excessiude la força" contra les manifestacionsciutadanes, importants violacions dels dretshumans com la tortura o el racisme institucionalsegueixen sent practicadesper funcionaris públics i el Govern afavoreix la impunitat policial indultantagents condemnats en casos de maltractaments i tortures.
(resum Público.es 14/11)

"Per sobre de la voluntat del ministre està la garantia dels drets constitucionals"
  
=================================================
 
El ministro de Interior Jorge Fernández Díaz anunció este miércoles en el Congreso de los Diputados que ya estaba listo el anteproyecto de la nueva Ley de Seguridad Ciudadana, que en los próximos días pasará a la Cámara para que sea discutida por los parlamentarios. Viene a sustituir a la anterior legislación, que data de 1992, la denominada Ley Corcuera, en referencia al ministro socialista que la impulsó. Con esta nueva legislación, el Partido Popular pone el punto de mira en la protesta ciudadana contra las políticas de austeridad. Los escraches, manifestarse sin autorización frente al Congreso de los Diputados o la quema de contenedores dejarán de ser considerados como faltas para ser tipificados como infracción, que podrán ser leves, graves o muy graves y que irán acompañadas de un endurecimiento de las sanciones que establece la reforma del Código Penal.

Esto supone una nueva vuelta de tuerca y un blindaje a la acción del Gobierno y la Policía contra los movimientos sociales, una acción que el propio Consejo de Europa ya condenaba recientemente. El pasado mes de octubre el comisario europeo de Derechos Humanos, Nils Muiznieks, llamó la atención al Gobierno de Rajoy después de constatar que las autoridades recurren a un "uso excesivo de la fuerza" contra las manifestaciones ciudadanas, importantes violaciones de los derechos humanos como la tortura o el racismo institucional siguen siendo practicadas por funcionarios públicos y el Gobierno favorece la impunidad policial indultando a agentes condenados en casos de malos tratos y torturas.
(resumen Público.es 14/11)

"Por encima de la voluntad del ministro está la garantía de los derechos constitucionales"